肺動脈瓣

肺動脈瓣

位於右心室和肺動脈之間,抑制射入肺動脈的血流反流回右心室。

基本介紹

  • 中文名:肺動脈瓣
  • 位置:右心室和肺動脈之間
  • 功能:抑制射入肺動脈的血反流回右心室
  • 注意事項:手術中尤應防止傷及主動脈瓣
心臟有兩個房室瓣和兩個大動脈瓣,即位於右心房右心室之間的三尖瓣,位於右心室和肺動脈之間的肺動脈瓣,位於左心房左心室之間的二尖瓣,以及位於左心室和主動脈之間的主動脈瓣。熟悉心臟瓣膜的解剖特點和相鄰結構及有助於在瓣膜手術中正確處理心臟瓣膜病變,避免損傷鄰近組織。
肺動脈瓣為3個半月瓣,瓣葉和瓣環都比較薄弱,瓣環和右室漏斗部肌肉相連,與三尖瓣沒有直接纖維性連續。3個瓣葉可分為左瓣、右瓣和前瓣。左瓣和漏斗部的隔束相延續,右瓣與漏斗部壁束相延續。左、右瓣的內1/2與主動脈壁相貼,左、右肺動脈瓣之間的交界與主動脈的左、右瓣交界相對應,但這兩個交界並非完全連於同一點上,肺動脈瓣之交界稍高。肺動脈瓣前瓣連於右心室游離壁。
肺動脈瓣狹窄行直視切開術時,切開左、右瓣交界應加小心,如切透肺動脈壁可能傷及主動脈,而且該處位置很深,難以止血。
先天性肺動脈瓣環及右室流出道狹窄時,可以沿流出道縱軸切斷肺動脈瓣環,然後補片加寬。如能沿肺動脈右瓣-前瓣交界切開,可能會減輕術後肺動脈瓣關閉不全的程度。
臨床上可用同種或自體肺動脈瓣作為瓣膜移植的代用品,由於肺動脈瓣下均為肌肉,剝製比較困難。冠狀動脈左主幹走行於肺動脈後方,前降支和第1間隔支走行於主肺動脈左下方,在施行自體肺動脈移植時應防止損傷冠狀動脈
肺動脈瓣下型室間隔缺損的上緣和4個半月瓣(主動脈左、右瓣和肺動脈左、右瓣)有密切關係,手術中尤應防止傷及主動脈瓣

熱門詞條

聯絡我們